-->

perjantai 2. maaliskuuta 2012

Paleface - Ikivanhat tekosyyt (kadotettujen mantra)


Paleface alkaa olla aikamme kovimpia urbaaneja poeettoja. Sisältö, sanomisen halu, muodon hallitseminen, pelottomuus, intohimo. Taju siitä, että poliittisuus ja kantaaottavuus voivat kuulua populaarikulttuuriin, jos taito riittää.

Rap equals lyrics.

Sanat sanottu, rahat lainattu / metsät on kaskettu, pellot jo raivattu
loppu laskettu, taikina vaivattu / sillat on poltettu, kotiin on kaivattu

vartutaan suurpainenatikan valossa / vastakaadetun sementin hajussa
betonin keskellä, kerrostaloissa / merirosvolippuja hulmuu saloissa
automarketeista suoraan tähä / me eletään paljon, ja kuollaan vähä
kaadat lasillisen, juodaan vähä / sammunu toivo, älä jätä mua tähä
sireeninvaloa, loputon kuja / kuppilat väärällään kadotettuja
louvot on nikki, mutta päätös on luja / mä lopetan huomen

ikivanhat tekosyyt / typötyhjä taulu
täpötäydet junanvaunut / ypöyksinlaulut
läpimärät tulitikut / rutikuivat huulet
sysimustat sydämet ja läpimädät juuret

sä yletyt kyl jos sä kurotat / onneks lattialta ei voi pudota
pienikin virhe, niin kaiken voi tuhota / maanantaiaamuna arvioi tuhoja
viis vuotta sit Tipa tipahti kyydistä / nyt se on pummi, tai jotain sen tyylistä
syvällä slummissa etsitään syyllistä? / sill ei oo mitää, mut kaikki on myynnissä
irti raameista, nukkuu vaaleissa / hukkuu suruunsa korttelibaareissa
se on ilmeissä, se on ilmeistä / sekin tietää, et se on hirveissä
jos mä pistän röökit ja safkat / Tipa pistää töötit ja nahkat
juomme ehtoollisviinin, mä maksan / jos sä pöllit ton mulle, mä jaksan
täyskäännös, olo on hutera / sain säännöt, en osannut lukea,
mä en oo mitään / viraston tukema, Sukevan pukema tilastolukema
pilattu unelma, kädet on ruvella / mä lopetan huomen

sanat sanottu, rahat lainattu / metsät on kaskettu, pellot jo raivattu
loppu laskettu, taikina vaivattu / sillat on poltettu, kotiin on kaivattu

ikivanhat tekosyyt / typötyhjä taulu
täpötäydet junanvaunut / ypöyksinlaulut
läpimärät tulitikut / rutikuivat huulet
sysimustat sydämet ja läpimädät juuret

upouudet tekosyyt / typötyhjä taulu
täpötäydet junanvaunut / ypöyksinlaulut
läpimärät tulitikut / rutikuivat huulet
sysimustat sydämet ja läpimädät juuret

Paleface uusi albumi Maan tapa ilmestyy 25. huhtikuuta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...